{{alert.message}}

Retourneren

1. Kan ik een artikel retourneren?

Voor je webshop bestellingen geldt een zichttermijn van 30 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen dit termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen.
Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

  • Binnen de zichttermijn van 30 dagen
  • Als het artikel compleet is
  • In de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking

Wij hopen uiteraard dat de door jou aangeschafte producten zullen bevallen. Mocht je toch een product retour willen zenden, vul dan dit formulier in en stuur deze mee met je terug te sturen producten.

Sommige artikelen kun je niet retourneren. Het gaat dan om:

  • Buiten assortiment artikelen (speciaal besteld bij leverancier)
  • Artikelen die duidelijk van persoonlijk aard zijn zoals bedrukte kleding

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het van belang om altijd eerst van te voren te bellen met onze verkoop binnendienst op 0299-480102.

Zelf terugbrengen
Ben je toevallig bij één van onze vestigingen in de buurt? Je kunt daar je retouren ook afgeven.

2. Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

Nee. Ben je een bedrijf en zit je binnen ons verzorgingsgebied Noord-Holland, dan kun je het te retourneren artikel(en) gratis af laten halen. Hiervoor kun je een afspraak maken door te bellen met onze Verkoop Binnendienst op 0299-480102. Zit je buiten ons verzorgingsgebied Noord-Holland dan kun je het pakket terugsturen naar ons gratis antwoordnummer:

Groenhart Group B.V.
T.a.v. afdeling Verkoop Binnendienst
Antwoordnummer 114
1440 VB Purmerend

Indien je het pakket zelf terugstuurt, graag een omschrijving erbij met het ingevulde retourformulier (rechts op deze pagina) wat de reden van retour is en om welke artikelen dit gaat. Dit kun je aangeven op het formulier.

3. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling retour te sturen?
Als je de bestelling wilt retourneren kun dit op drie manieren: via de post, onze eigen dubbeldienst (indien de retour klaar ligt in ons verzorgingsgebied) of zelf bij één van onze vestigingen afgeven.

In alle gevallen krijg je bericht wanneer retour genomen artikelen behandeld en verwerkt zijn. Heb je betaald via iDEAL, dan krijg je zo snel mogelijk het bedrag teruggestort als je buiten ons verzorgingsgebied Noord-Holland zit. Heb je de retouren zelf bij één van onze vestigingen gebracht dan krijg je direct je betaling in kontant terug. Betaal je bij ons op rekening, dan krijg je spoedig een creditnota opgestuurd.

4. Wat is de status van mijn retouropdracht?
Als je de bestelling zelf terugbrengt bij één van onze vestigingen dan wordt je retournering direct in behandeling genomen. Indien je de bestelling retour stuurt via de post kan het een paar dagen duren voordat deze bij ons binnen is. Zodra de retour akkoord is, ontvang je je geld terug.

5. Mijn pakket heeft schade, wat moet ik doen?
Bij het verzenden kunnen producten beschadigd raken. Hoewel wij ons uiterste best doen om eventuele schade te beperken, kan deze situatie zich voordoen. Wij willen uiteraard voorkomen dat je met de schade blijft zitten. Daarom is het belangrijk dat je vervoersschade zo snel mogelijk meldt. Alleen schade gemeld binnen 10 dagen kunnen wij tijdig claimen bij onze vervoerder.

Schade kun je melden via webshop@groenhart.nl of 0299-480102.

Geef de volgende informatie aan ons door:
Ordernummer of factuurnummer van je bestelling
Omschrijving van de schade
Foto's van de schade (duidelijk zichtbaar)

Onze verkoop binnendienst neemt je klacht direct in behandeling (op werkdagen van 08:00 - 17:00 uur).

Wij streven ernaar je klacht zo snel mogelijk af te handelen. In sommige gevallen hebben wij echter enkele dagen nodig om een definitieve reactie op je klacht te geven. Wij houden je (met name) via e-mail op de hoogte van de status van de behandeling van je klacht.