{{alert.message}}

Veel gestelde vragen - Defecten

1. Wat is de garantietermijn?

Heb je net een nieuwe machine gekocht?

De onderstaande leveranciers geven je de mogelijkheid om via hun website de garantie van de machine te verlengen !

Klik op het merk van de door jou gekochte machine en vul het formulier in. Na bevestiging is de garantie van jouw nieuwe machine verlengd.

Bosch 3 jaar garantie
Festool 3 jaar garantie
Fein 3 jaar garantie
Makita 3 jaar garantie
Panasonic

2. Mijn machine is defect, wat nu?

Indien een product defect raakt, kun je deze aanmelden bij onze serviceafdeling. Hiervoor dien je onderstaande voorwaarden in acht te nemen.

Machine valt binnen de garantie:
De standaard fabrieksgarantie is 1 jaar, mits de machine wordt aangemeld voor verlengde garantie. Jouw machine dient hiervoor te worden geregistreerd via de website van de fabrikant. Hier ben je, gezien de privacywetgeving, zelf verantwoordelijk voor. Meld altijd eerst bij onze serviceafdeling dat je een defect aan jouw machine hebt. Dit kan door het contactformulier bovenaan deze website in te vullen, of ons te bellen via 0299-480102. Vermeld de exacte klacht, jouw ordernummer, adresgegevens en wat je van de serviceafdeling verwacht. Stuur vervolgens*, deugdelijk verpakt met aan de buitenkant de adresgegevens van de afzender, de machine naar ons op. Na ontvangst van de machine zullen wij je verder berichten over de gang van zaken. Indien de machine ongerepareerd retour gaat, wordt er altijd € 20,00 excl. btw onderzoeks- en behandelingskosten in rekening gebracht. Heb je de machine elders gekocht? Dan berekenen we ook de onderzoeks- en behandelingskosten.

Heb je een machine bij een andere vakhandel aangeschaft en is deze binnen het garantietermijn defect geraakt, dan kun je deze ook bij ons afleveren om garantie te claimen bij de leverancier. Hier zitten wel kosten aan verbonden: 10% van de aanschafwaarde met een minimum van € 25,00 excl. btw. Om aanspraak te kunnen maken op de garantie dien je de aankoop factuur mee te nemen.

Machine valt buiten de garantie:
Meld altijd eerst bij onze serviceafdeling dat je een defect aan jouw machine hebt. Dit kan door het contactformulier bovenaan deze website in te vullen, of ons te bellen via 0299-480102. Vermeld de exacte klacht, jouw ordernummer, adresgegevens en wat je van de serviceafdeling verwacht. Stuur vervolgens*, deugdelijk verpakt met aan de buitenkant de adresgegevens van de afzender, de machine naar ons op. Na ontvangst van de machine zullen wij je verder berichten over de gang van zaken. Indien de machine ongerepareerd retour gaat, wordt er altijd minimaal € 20,00 excl. BTW onderzoeks- en behandelingskosten in rekening gebracht. Indien de machine gerepareerd moet worden en de kosten hiervan zijn minimaal 50% van de nieuwwaarde dan nemen we contact met je op.

* Ben je vaste klant en zit je binnen Noord-Holland? Dan kan je ook je machine afgeven in één van onze vestigingen. 

 

Terug naar veel gestelde vragen