{{alert.message}}

Veel gestelde vragen - Bezorgen

1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestel je als vaste zakelijke klant op werkdagen vóór 10:00 uur, dan wordt je bestelling dezelfde middag nog bezorgd. Bestel je vóór 17:00 uur, dan wordt je bestelling de volgende werkdag bezorgd.

Voor particulieren geldt: op werkdagen vóór 14:00 uur besteld, dan geldt voor het grootste deel van ons assortiment, dat het artikel de volgende werkdag al wordt bezorgd. Soms kent een artikel een langere levertijd, deze wordt in de webshop aangeduid met levertijd 3 à 5 werkdagen. Bestellingen met aflevering op de Waddeneilanden bezorgen we binnen 2 à 3 werkdagen i.v.m. de overtocht.

Voor leveringen naar België en Duitsland geldt een levertijd van 2 à 3 werkdagen. Wij doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk uit te leveren.
Indien er sprake is van een niet voorradig artikel, ontvang je van ons een bericht waarin wij de verwachte leverdatum van het artikel vermelden.
Voor leveringen in Noord-Holland maken wij ook gebruik van eigen vervoer, de voorwaarden hiervoor lees je elders onder 'Dubbeldienst'.

Voor leveringen aan vaste (bedrijfsmatige) klanten in Noord-Holland die kiezen voor pakketdienst, maken we gebruik van de PostNL.
Particulieren krijgen deze levering op maandag t/m zaterdag geleverd.
Pakketten voor bedrijven worden door PostNL bezorgd op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur.
Voor het exacte aflevermoment kun je kijken bij de track & trace van PostNL.

2. Wat zijn de voorwaarden voor het verzenden van mijn bestelling?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL.
Indien er bij aflevering niemand aanwezig is wordt een bericht achtergelaten.
Je pakket wordt dan de volgende dag opnieuw aangeboden, of je kan een nieuw bezorgmoment afspreken via de website van PostNL.

Let op, het is niet mogelijk je bestelling te verzenden naar een postbus- of antwoordnummer.

Pakketten tot 30kg moeten voor verzendingen in Nederland binnen het maximum formaat van 165 x 78 x 58 cm vallen. Voor verzendingen naar het buitenland is het maximum formaat 100 x 50 x 50 cm bij een gewicht van 10kg.

Voor verzending van producten die te groot of te zwaar zijn voor pakketvervoer, zoals stempels, ladders/ trappen en bouwmachines alsook bouwmaterialen zoals profielen (lengtes langer dan 1,65m of gewicht zwaarder dan 30kg) en bouwmaterialen zoals beton, bladlood en dakramen, maken wij gebruik van speciaal vervoer. Hiervoor dient bij aflevering ook iemand aanwezig te zijn. De extra kosten voor deze verzending zullen we in goed overleg vaststellen. E.e.a. is afhankelijk van lengte en/ of gewicht.

Indien je vragen hebt over deze voorwaarden neem dan contact op met onze verkoop binnendienst via 0299-480102.

3. Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Gratis verzending bij een orderwaarde bóven € 80,- excl. btw.

Indien je een bestelling plaatst waarbij de orderwaarde boven de € 80,- excl. btw uitkomt, betaal je geen verzendkosten. Ongeacht of je binnen Noord-Holland zit of daar buiten.

Verzendkosten bij een orderwaarde ónder € 80,- excl. btw.
Bestellingen buiten Noord-Holland worden middels extern vervoer afgeleverd.
De verzendkosten hiervoor zijn:
Nederland - € 7,95.
België - € 9,95.
Duitsland - € 10,95.

Gratis verzending bij bestellingen op rekening binnen Noord-Holland.
Heb je een bedrijf, ben je vaste klant en bevind je afleveradres zich in Noord-Holland? Dan betaal je geen verzendkosten. Meer informatie hierover vind je onder onze dubbeldienst.

4. Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?

Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kun je aangeven tijdens het bestellen.

5. Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Je kunt tijdens het bestellen in het veld 'Opmerkingen' aangeven wanneer voor jou het meest geschikt is om de bestelling af te laten leveren. Het kan zijn dat je alvast artikelen besteld voor een nieuw werk die nog niet begonnen is. Dan kunnen wij eventueel deze bestelling op een later tijdstip laten bezorgen.

6. Kan ik een afspraak maken voor een aflevering?

Het is niet mogelijk om een exact tijdstip af te geven voor de bezorging. In veel gevallen hangt de aflevertijdstip af van de hoeveelheid bezorgingen, drukte op de weg, bij eventueel verzenden via pakketdienst of meer. Wij verzenden je bestelling zo snel mogelijk na afhandeling hiervan.

7. Waarom staat er bij sommige artikelen een verwijderingsbijdrage?

Bij de aanschaf van witgoedartikelen zoals bouwlampen, koffiezetapparaten en dergelijke betaal je de wettelijk verplichte verwijderingsbijdrage.

8. Krijg ik ook een afleverbon?

Bij iedere levering zit een afleverbon. Op deze bon staan de artikelen die op dat moment geleverd worden. Het kan zijn dat een bestelling niet compleet geleverd wordt als hiervan een aantal artikelen niet voorradig zijn. Hierdoor kan het zijn dat je meerdere afleveringsbonnen krijgt voor dezelfde bestelling.

9. Hoe werkt afhalen in de vestiging?

Je kunt je bestelling ook afhalen in een vestiging. Deze leveringen worden via ons centraal magazijn geleverd en met eigen vervoer op gekozen vestiging afgeleverd. Hou er rekening mee dat de bestelling dan ook een dag later aanwezig is. Je krijgt van ons bericht als je bestelling is aangekomen.

Uiteraard kun je met de vestiging contact opnemen en een vraag stellen.

 

Terug naar veel gestelde vragen